İletişim Ve Görünürlük Stratejisi – 2.2.4

Polatlı > Faaliyetler > İletişim Ve Görünürlük Stratejisi – 2.2.4

İLETİŞİM VE GÖRÜNÜRLÜK STRATEJİSİ

Etkinliklerin uygulanmasını güçlendirmek ve Projenin hedef gruplar dışında görünürlüğünü sağlamak amacıyla, Avrupa Komisyonu tarafından belirlenen ve yayınlanan AB dış eylemleri için İletişim ve Görünürlük Kılavuzu, AB Delegasyonu görünürlük yönergeleri ve Çevre ve İklim Eylem Sektörel Operasyonel Programı (Faaliyet 2.2.4) esas alınarak bir iletişim ve görünürlük stratejisi geliştirilecektir.

Geliştirilen iletişim ve görünürlük stratejisi: AB ve BM projelerinin iletişim ve görünürlük stratejileri veya planları, yaygınlaştırma planı tarafından desteklenen iletişim ve görünürlük stratejisini geliştirmek için gözden geçirilecektir. Paydaşlarla istişare halinde, iletişim uzmanı, Avrupa Komisyonu tarafından belirtilen ve yayınlanan AB dış eylemleri için İletişim ve Görünürlük Kılavuzu, AB Delegasyonu ve Çevre ve İklim Eylemi Sektörel Operasyonel Programı’nın görünürlük yönergeleri, en iyi uygulamalar ve paydaşlarla yapılan istişarelerin sonuçları temelinde Projenin iletişim ve görünürlük stratejisini geliştirecektir.

Çalışmalar kapsamında eylemin görünürlüğünü ve AB’nin finansmanına katkısını sağlamak için bir iletişim ve görünürlük stratejisi geliştirilecektir. Strateji belgesi, anketler, toplantılar ve videolar, broşürler, el ilanları, sosyal medya bültenleri, TV ve radyo yayınları vb. gibi PR materyalleri geliştirmek için görünürlük faaliyetleri gibi iletişim faaliyetlerini içerecektir. Paydaşların ve vatandaşların doğrudan dahil olmadığı faaliyetlerin görünürlüğü web sitesinde ve ilan panolarında sağlanacaktır. Tüm PR materyalleri, AB’nin katkısını göstermek AB logosunu içerecektir.

 

1.  Amaç ve Gerekçe

Aşağıdaki iletişim stratejisi, Polatlı İklim Değişikliği Uyum Eylem Planı’nı desteklemek üzere etkili bir iletişim mekanizması oluşturmalarına yardımcı olmak üzere tasarlanmıştır:

  • İklim Değişikliği Uyum Eylem Planı’nın temel kurumsal hedeflerine ulaşmak;
  • Paydaşlarla etkili bir şekilde etkileşim kurmak;
  • Paydaşların ve ilgili tarafların yapılan çalışmaları anlamalarını sağlamak;
  • Eylem planı ile birlikte davranış ve algıları değiştirmek.
  • Görünürlük çalışmaları ile Polatlı ve taşra yerleşkelerinin İklim Değişikliği Uyum Eylem Planı ile ilgili bilgilere ulaşmasını sağlamak.

 

İletişim sağlanırken öncelikle ele alınması gereken durumlar;

 

  • Kimlere ulaşmamız gerekiyor?
  • Bölge ile ilgili hangi bilgiler dikkate alınacak?
  • İletişimde hangi kanallar ve medya araçları kullanılmalı?
  • Hangi çalışmalar yapılacak?
  • Hangi mecralarda görünürlük çalışması yapılmalı?
  • Görünürlüğün arttırılması için basılı olarak yer alacak görsellerin hangi noktalarda bulunması gerekli?

 

Toplum farkındalığını, hedef kitlelerinin algı durumu doğrultusunda herkesin anlayabileceği bir dil kullanarak bu yönde bilinç yükseltmek ve geniş bir çevreye (nihai yararlanıcılara) iklim değişikliği ile mücadelenin günlük hayatın bir parçası olduğu mesajını iletmek amacıyla planlayacağız.

 

İklim değişikliğiyle mücadele, tek bir ülkenin, devletin, kurumun veya sektörün tek başına asla baş edemeyeceği büyüklük ve yaygınlıkta bir sorundur. Dolayısıyla bu mücadele, toplumun tüm kesimleriyle çok katmanlı bir iş birliğini gerektirmektedir. İletişime olan ihtiyaç tam da burada ortaya çıkmaktadır. İklim biliminin tüm unsurlarının (politika, ekonomi, tarım, sağlık, doğa koruma, adalet, eşitlik gibi) kamuoyunda basit bir dille aktarılması gerekliliği, böylesine geniş bir alanda hem yurttaşlara hem de devletin kamu yönetimini ifa eden kurumlara yönelik genel bir çerçeve çizme ihtiyacını doğurmaktadır. İletişim stratejine olan gereksinim tam bu noktada ortaya çıkmaktadır.

 

2.     Bağlam ve mevcut durum

Yapılacak bu İletişim ve görünürlük stratejisi, yerel olarak planlanacak olup Proje Paydaşlarının ve Polatlı Halkının iklim değişikliği konusuna yönelik ilgilerini artırmak, konu hakkında oluşmuş yanlış bilgi ve önyargıları düzeltmek, örneğin konu hakkındaki korku atmosferini pozitif mesajlarla değiştirmek üzerine kuruludur.

İletişim stratejisinde İklim değişikliği ile ilgili sorunlar yerelleştirilerek ve özelleştirilerek planlanacaktır. İklim değişikliği sorununun yerelleştirilmesi, soyut ve uzak bir sorunu somut ve yakın, elle tutulur, gözle görülür hale getirecektir.

 

Özellikle yerel ölçekteki ortak çabalar için çeşitli fırsatların olduğu değerlendirildiğinde iletişimde yerel çalışma yapmak verimli çalışmaların ve ilişkilerin geliştirilebilmesini sağlayacaktır.

  • İklim değişikliği uyum eylem planında bulunan paydaşların net olarak aktarılması, Konu ile ilgili, belirlenen bilgi eksikliklerinin giderilmesinin sağlanması,
  • Paydaşlar arasında Eylem Planının anlaşılmasının sağlanması,
  • İklim değişikliği ile ilgili bilgilendirmelerde şimdiye kadar neyin başarılı olduğu ve neyin işe yaramadığı
  • Siyasi, Sosyal ve Polatlı içerisindeki farklı dinamiklerin iş birliğinde bulunulmasındaki etkileri, Kurumlar arası etkileşimlerin güçlü ve zayıf yönlerinin belirlenmesi,
  • Eylem planının uygulanmasındaki fırsatların aktarılması,
  • Polatlı Halkının iklim değişikliği ile mücadele hedeflerine nasıl katkıda bulunabilecekleri konusunda dahil edilmesi için sosyal medya içerikleri ve görseller üretilerek iletişime geçme yolları sağlanacaktır.

 

 

3. Kurumsal Hedefler ve İletişim Hedefleri

Farkındalığın artırılması: STK’lar, Kamu Kurumları, yerel kuruluşlar, araştırma enstitüleri vb. dahil olmak üzere çok sayıda farklı kuruluş nezdinde genel görünürlüğünün artırılması. Teşvik edici ve önlem alıcı etkilerin tüm kuruluşlar desteği ile fazla sayıda kişiye ulaşılması.

 

Eylem planının amaç ve hedeflerinin anlaşılmasını artırmak: Özellikle farklı paydaşların temel kaygılarını ele almak ve değişen iklimde sürdürülebilirliği ele alan bir yaklaşımı vurgulamak.

 

Desteğin artırılması: İlgili/ilişkili tüm paydaşların, özellikle de yerel çiftçi, ziraat odası, ticaret odası gibi örgütleri/grupları ve STK’lar/STK’lar ile iş birliklerinin yapılması.

 

Araştırmacılar/ortak kuruluşlar/gözlemciler arasında katılımın teşvik edilmesi: özellikle bilgi eylem grubunda ve İklim Değişikliği ile ilgili bilgilerin yaygınlaştırılması için gerekli kullanıcı odaklı araştırmanın sağlanması ve bilginin ilgili kuruluşlar ve bireylerle etkin bir şekilde kullanılması ve paylaşılması.

 

İlgili, güvenilir ve faydalı bilgi paylaşım platformları ve medya sağlamak: Polatlı İklim Değişikliği Uyum Eylem Planı ile ilgili bilgilendirme amacı ile sosyal medya mecraları ve yerel basın üzerinden bilgilerin kolayca erişilebilir olması sağlanacak. Bu sayede Eylem Planına destek verenlerin yanı sıra destek vermeyenler için de bilgi akışı sağlanmış olacak.

 

Bilgi akışının sağlanması: kurulacak olan internet sitesi ile eylem planı çerçevesinde yapılan çalışmalar, planlar, projeler aktarılarak bilgi akışı sağlanacaktır.

 

İletişim Araçları: Sosyal Medya kanalları, İnternet sitesi, Paydaşların görsel alanlarının kullanılması (Afiş, billboard vb.)

 

4.   Paydaşların Belirlenmesi

PAYDAŞLAR DESTEK NASIL HEDEFLENİR TEMEL İLETİŞİM MESAJLARI

Aşağıdaki tablo, iletişime geçilmesi gereken paydaş gruplarının ön tanımlamasıdır. İlerde gerçekleşecek katılım ve desteklerle katılım tablosuna belirli paydaşlar eklenecektir.

 

 

Yerel Paydaşlar

Belediye Başkanlığı nezdinde uyum eylem planı uygulanacak lokasyonların belirlenmesi ve lojistik desteklerin sağlanması. Bilgi paylaşımı için halk ile birlikte iletişimin sağlanması için yardımcı olması ve kullanılacak iletişim alanlarının (reklam/billboard/afiş vb.) kullanımının kolaylaştırılması. Projenin faydaları ile ilgili genel iletişim paylaşımı için bilgi ve desteğin sağlanması
 

 

STK

 

Proje içerisine dahil edilerek daha fazla kişiye ulaşılmasının sağlanması.

 

Çiftçi ve doğa toplulukları ile toplantılar yapılarak bilgi aktarımı sağlanması.

 

Topluluklar sayesinde köy ve kırsalın bilgi sahibi olması ve geniş kesime bilgi aktarılması.

 

Üniversiteler / Araştırmacılar / Uzmanlar

 

İklim değişikliği ile ilgili gerekli araştırma ve çalışmalarla programa destek sağlanması.

 

Yapılan çalışmaların fayda etkisinin hazırlanarak topluma aktarılması ve desteklenmesinin bilimsel çıktılarının oluşturulması.

 

Bilimsel çalışmalar sonucunda halkı iklime uyumlu ve dirençli üretimler yapılması için teşvik edilmesi.

 

 

Özel sektör

 

İş camiasının iklim değişikliği ile mücadeleye üretim ve ekonomi üzerinden dahil edilmesi.

 

Toplam karbon azaltım planlarıyla hem ekonomiye hem çevreye pozitif etkisinin artırılması.

 

İklim değişikliği kaynaklı risklerin üretimi dönüştürmekte bir fırsat olduğunun anlatılması.

 

 

Ulusal Paydaşlar

 

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı, Tarım ve Orman Bakanlığı, Sanayi Bakanlığı gibi, ilgili tüm Bakanlıkların ilçe müdürlüklerinin plana dahil edilmesi.

 

Yerel iletişimde ilk hamlenin Kamu Kuruluşları tarafından yapılması beklenmektedir. Bu sebeple kurumların taşra teşkilatlarının koordineli şekilde dahil edilmesi gerekmektedir.

 

Bir arada koordineli şekilde hareket etmeleri sağlanarak planın tüm çevre tarafından desteklendiğinin aktarılması.

 

5.   Mesajlar

Polatlı İklim Değişikliği Uyum Eylem Planının işlev ve hedeflerinin ve elde etmeyi beklediğimiz ana sonuçların neler olduğunun açık bir şekilde ifade edilmesi gerekmekte.

Uyum eylem planı ile birlikte çıkacak sonucun katma değerinin aktarılması.

İklim Değişikliği uyum eylem planı, Polatlı için ne anlama geliyor, nasıl bir destek bekleyebilirim, süreç nedir? gibi soruların cevaplarının aktarılması için çalışmaların yapılması.

İklim Değişikliğinin Gıda, Tarım, Hayvancılık, Orman, Çevre, Enerji gibi olası olumsuz etkilerinden korunma yollarının aktarılması.

Bu etkilerle birlikte Doğal Afetlerin artması ve doğacak afetlerin risklerinin azaltılması için alınacak önlemlerin aktarılması sağlanmalıdır.

6. İletişim Araçları

Polatlı İklim Değişikliği Uyum Eylem Planı için tüm paydaşları içine alan genel bir logo oluşturulmuştur.

Kullanılacak tüm görsel ve dijital mecralarda, sosyal medya ve internet siteleri ile sunum, dosya ve tüm mesajlarda temel paydaşlarla birlikte oluşturulan logo kullanılacaktır.

İletişim materyali olarak kullanılacak tüm ürünlerin üzerinde logo kullanımı sağlanacak ve görünürlük arttırılacaktır. Böylelikle oluşturulan uyum eylem planı logosu bir marka olarak yer alacaktır.

İnternet Sitesi: Polatlı İklim Değişikliği Uyum Eylem Planı için temel bir iletişim unsuru olacaktır. İnternet sitesinin bilgi, yayın ve programların paylaşılmasına ve faaliyetlerinin sergilenmesine olanak sağlaması gerekmektedir. Ayrıca plan kapsamında hangi faaliyetlerin yürütüldüğünü ve bireysel üyelerin nasıl katkıda bulunabileceğinin görselleştirilmesi sağlanacaktır.

İnternet sitesi üzerinde akademik çalışmalar, araştırma raporları, paydaş katkıları, iklim değişikliği ile ilgili çalışmalar yönlendirici kılavuzlar yer alacaktır.

İnternet sitesinde blog sayfasının yer alıp almayacağı değerlendirilerek karar verilecektir. Bunun yanı sıra blog içerikleri içerisinde yorumların yer alıp almayacağı da kararlaştırılmalıdır.

Haber Bülteni: İnternet sayfasında haber ve duyurular ile ilgili bir alan yer alacak aynı zamanda e-posta bilgilendirmeleri için online kayıt alınacaktır. Yapılan haber ve duyurular, sisteme kayıt olan e-posta adreslerine iletilebilir.

Sosyal Medya: Facebook, Instagram ve Twitter (X) sosyal medya mecralarında sayfalar açılmış ve gerekli yapılandırmalar yapılmıştır. İlerleyen süreçte gerekli görülmesi halinde YouTube kanalı da açılabilir ve videolar ile bilgilendirme çalışmaları sağlanabilir.

Yapılan çalışma, duyuru, görsel tasarımlar ve yönlendirici içerikler sosyal medya kanallarından eş zamanlı olarak iletilecektir.

Anket Çalışmaları: Gerekli görüldüğü taktirde genel katılımı sağlamak amacıyla internet sitesi üzerinden anket çalışmasının yapılması için gerekli alt yapı sağlanacaktır.

Karbon Ayak İzi Hesaplama: İklim değişikliğiyle etkin mücadelede kullanılan bir yöntem olan karbon ayak izi hesaplaması ve bu hesapla karbon ayak izinin silinmesi için gerekli fidan sayısının ortaya konması ve fidan bağış kampanyası düzenlenmesi değerlendirile bilinir.

Fidan Dikim Kampanyası: Bu kampanya ile tüm Polatlı Halkı İklim Değişikliği ile Mücadelede aktif rol oynayabilir ve bu fidan bağışı ile birlikte alınacak iletişim bilgisi ile tüm haber ve duyurulardan haberdar edilebilir.

7. Raporlama

İnternet sitesi trafiğinin ölçümü, Sosyal medya içeriklerinin etkileşimleri detaylı olarak raporlanacak ve gerekli değerlendirmeler sunulacaktır. Bu sayede nelerin değiştirilip geliştirileceğinin de değerlendirilmesi yapıla bilinecektir.

RAPORU GÖRÜNTÜLEMEK İÇİN TIKLAYINIZ